Sistem de diseminare pe Internet a informatiilor meteorologice - online din anul 2006, fara intreruperi si erori majore.
Aceasta pagina va prezinta modul in care informatia furnizata pe acest site se poate accesa fara probleme majore si ireparabile. Daca puteti folosi in mod curent programe ca Microsoft® Word®, Excel® si chiar Notepad®, atunci nu veti gasi dificila navigarea prin paginile acestei aplicatii pentru Internet.
Click aici pentru a tipari (imprima) pagina.
Aceasta aplicatie a fost testata si functioneaza cu succes pe urmatoarele sisteme de operare si browsere de Internet:
Microsoft
® Windows® 10 si diverse browsere
Microsoft
® Windows® 7 cu Service Pack 1 si diverse browsere
Microsoft
® Windows® 2000 cu Service Pack 4 si Internet Explorer® 6;
Microsoft
® Windows® 2000 cu Service Pack 4 si
Netscape
® Browser 8;
Microsoft
® Windows® XP cu Service Pack 2, Professional Edition si Home Edition, cu Internet Explorer®, versiunile 6 si 7;
Microsoft
® Windows® XP cu Service Pack 2, Professional Edition si Home Edition, cu
Netscape
® Browser 8.1 si Mozilla Firefox 2 si 3;
Microsoft
® Windows® Vista Business, cu Internet Explorer® 7,
Netscape
® Browser 8.1 si Mozilla Firefox 2;
Mandriva
® Linux cu browserul Konqueror.
Dispozitive mobile Samsung
® (
smartphone
si
tableta
) cu sistemul de operare Android® si atat cu browserul implicit, cat si cu browserul Mozilla Firefox.
In plus fata de configuratiile ^prezentate functionalitatea aplicatiei este asigurata pentru toate browserele decente, inclusiv pe diverse alte sisteme de operare si diverse alte modele de dispozitive mobile.
Acum, Dumneavoastra vedeti aceasta pagina cu un browser de tip Unknown, versiunea 00, pe un dispozitiv cu sistemul de operare Unknown.
Ce puteti face Dumneavoastra:
Mai intai de toate, solicitati departamentului IT (colectivul de informatica, sau de retea) din institutia Dumneavoastra sa efectueze un asa-zis
Update (aducere la zi)
pe computerele pe care le folositi pentru a accesa acest sistem.
A. Vreau sa fiu autentificat de sistem, insa nu se intampla nimic dupa ce specific numele si parola.
- Cel mai probabil, ati tastat gresit parola. Daca nici dupa alte 2 incercari in care specificati parola furnizata de noi nu veti fi autentificat, trebuie sa contactati autorul sistemului si/sau departamentul Clienti/Contracte al A. N. M.. Aceasta speculatie nu trebuie sa va deranjeze, deoarece respectiva problema se intalneste frecvent in mai multe activitati, printre care (urmeaza o gluma, dar unde context/cultura generala nu e, nici intelegere nu e): deschiderea unor fisiere, paza unor obiective, sositul acasa foarte tarziu, intrarea in pestera celor 40 de hoti, eclipsele si variatia pretului petrolului.
B. Din cand in cand nu reusesc deloc sa accesez sistemul - nu se incarca pagina de start.
- Drumul pe care trebuie sa il urmati in astfel de cazuri este: a) verificati daca aveti acces la Internet - daca nu aveti, probabil ca e ceva in neregula cu conexiunea la Internet sau cu furnizorul de servicii Internet; b) verificati daca puteti accesa acest site dupa circa 5 minute, in timp ce aveti legatura la Internet; c) daca nu rezolvati nimic cu a) si b), contactati-i pe administratorii serverului ce gazduieste acest serviciu.
C. Nu este afisat (chiar) ceea ce imi doresc.
-
Cititi cu atentie si aplicati cele prezentate (de preferat, chiar acum, pentru a verifica):
-- Intai, inchideti toate celelate ferestre de browser pe Internet de tipul celui in care vedeti aceasta pagina si lasati-o deschisa numai pe aceasta. Vom ilustra acum pentru Internet Explorer®; celelalte browsere dispun de functionalitate (meniuri, etc.) similara). --
C.1. Internet Explorer 6 si 7: Selectati intrarea de meniu: Tools/Internet Options...:
Din sectiunea Temporary Internet Files apasati pe butonul Settings..., iar in dialogul
Check for newer versions of stored pages
selectati
Every visit to the page
:
Internet Explorer 6:
Internet Explorer 7:
Apasati
OK
pentru a inchide aceste ferestre de optiuni (
nu folositi
butonul de inchidere - X-ul din dreapta-sus).
O alta operatiune utila este apasarea tastei F5 (sau a combinatiei de taste Ctrl+R) pentru a reincarca pagina, sua cea mai recenta versiune a acesteia.
C.2. Puteti sterge fisierele incarcate de browser (imagini, filmulete, animatii Flash®, sunete s.a.) selectand intrarea de meniu: Tools/Internet Options.../Temporary Internet Files/Delete Files... si bifand
Delete all offline content
. Aceasta operatiune este benefica, macar fiindca elibereaza oarece spatiu pe hard-disk.
D. Chiar nu este afisat nimic din ceea ce am cerut.
- Daca sigur ati solicitat produsele respective la departamentul Clienti/Contracte al A. N. M., cea mai probabila situatie in care va puteti confrunta cu aceasta problema este atunci cand apelati prognoza in format pentru tiparire (imprimare). Textul va fi afisat intr-o fereastra noua ce trebuie sa apara la fel ca fereastra acestei pagini (fiindca este stocat tot intr-o pagina web). Respectiva fereastra, insa, poate fi impiedicata sa apara din cauza ca aveti instalate programe de tip 'Add-on', de exemplu 'Popup Blocker' (adica, aplicatii de tip antivirus, sau unele pentru
Toolbar
- ca unele pentru cautare pe Internet cu Yahoo®, Google® s.a., sau chiar browserul cu care lucrati). In acest caz trebuie sa verificati in optiunile acelor programe daca site-ul nostru (anm.meteoromania.ro sau anm.meteoromania.ro/meteoinfo) este in lista de Popup-uri blocate si
sa ii permiteti sa genereze noi ferestre
.
Totusi, pana sa ajungeti la aceasta este recomandat sa cautati fie pe Taskbar (bara 'de jos' in stanga careia se afla butonul Start al Windows si in dreapta careia se afla ceasul) prognoza formatata pentru tiparire (imprimare), fie intre ferestrele programelor pe care le aveti deschise - puteti cicla prin acelea cu combinatia de taste Alt+Tab.
Aceste instructiuni sunt suficiente pentru a evita necazuri legate de afisarea prognozei. In cazul in care apar erori in programul
software
ce asigura acest serviciu, veti fi anuntati printr-un mesaj pe care este bine sa il raportati (Copy-Paste) intr-un mesaj e-mail pentru Victor Emanuel Stefanescu, la
aceasta adresa (click aici)
.
E. Alte intrebari:
1. Dupa o ora-doua in care las deschisa pagina cu prognoza, apas butoanele pentru prognoza sau fac Refresh, insa pagina apare complet goala.
Aceasta se intampla deoarece nu ati interactionat cu sistemul atat de mult timp, incat pur si simplu sesiunea Dumneavoastra de lucru a expirat. Trebuie sa va autentificati iarasi.
Daca un beneficiar trebuie sa primeasca un mesaj personalizat, acesta este afisat dupa mesajul destinat tuturor clientilor; mesajele personalizate pot fi ascunse, insa avertizarile nu pot fi ascunse.
3. Apas pe (aproape) toate butoanele si nu se intampla nimic.
Inseamna ca nu ati citit instructiunile aflate pe aceasta pagina, iar in acest caz chiar ca nu avem cu ce sa va ajutam. Tot ce scrie pe fiecare pagina a acestei aplicatii este spre lamurirea Dumneavoastra si trebuie citit, la fel cum butoanele trebuie apasate.
4. Apas butoanele dupa ce totusi am citit instructiunile si mi-am setat browserul, si tot nu se intampla nimic.
Fie prognoza solicitata nu a fost elaborata, fie serverul ce sustine sistemul si-a intrerupt functionarea, fie pur si simplu nu aveti acces la acea prognoza (cazul cel mai dubios). In orice caz, la aparitia unor
erori
in aceasta aplicatie
software
(adica acest program cu care lucrati acum) veti primi mesaje de eroare suficient de detaliate incat, chiar daca nu le intelegeti, puteti sa le raportati autorului (de preferat telefonic, la Centrul National de Prognoza Meteo, pentru rezolvare urgenta). Problemele cu serverul, de exemplu cele care genereaza mesaje ca
'Access Denied'
se discuta cu administratorii acestuia.
5. Nu am harti.
Daca Dumneavoastra nu aveti, nici altcineva nu are; totusi, nu este cazul sa va alarmati intre ora 00 si cel devreme ora 13:30 - interval in care nu exista harti elaborate in ziua curenta (cum de altfel scrie si pe pagina pe care le accesati - hartile cu prognoza in localitati fiind un produs optional). Daca totusi vedeti tabelul cu prognoza vremii pentru localitati, aveti putina rabdare - in scurt timp vor aparea si hartile.
6. Mai simplu de atat nu se poate ?
Ba sigur ca se poate, la fel de bine cum omenirea poate sa se intoarca in vremurile mitologice ale Arcadiei, cand oamenii erau inocenti, fara griji si traiau in armonie cu natura, printre animale. Noi preferam, insa, sa ne opunem involutiei si alegem sa oferim servicii la standarde din mileniul trei.
Ce putem face pentru Dumneavoastra:
Va stam la dispozitie inclusiv in cazul in care aceste instructiuni chiar nu sunt suficiente pentru a va bucura de acest sistem de furnizare a unor informatii cu specific meteorologic. Aplicatia
software
de fata si serverul ce o sustine au realizatori si administratori competenti, dispusi sa va ajute. Apoi, oricand ne mai puteti da idei; fiti siguri ca revizuim propunerile Dumneavoastra.
Vă mulțumim pentru că folosiți acest serviciu - sperăm împreună la stabilitatea și îmbunătățirea sa.
Victor Emanuel Ștefănescu